Rent hus och nöjd med samhället...

PhotobucketNu vi kollat på ett avsnitt till av " Rent Hus", man undrar verkligen om folk har det så hemma. Hundhår och kattbajs lite här och där? Usch! Kan det inte vara tv-show som ligger bakom och att det är bara massor med påhitt.

Vad man har det fint hemma då om man jämför sig med på tv-programmet.

♥ ♥ ♥

DAGENS SAMHÄLLE/ MIN LILLA LISTA/ NEGATIVA LISTAN

* Mördare och krimenella som går lösa.
* Miljöförstöringar
* Folk som är fattigare blir allt fattigare. Speciellt då vetemjöl och spannmålsprodukter ha gått upp i pris.
* Arbetslösheten kommer att öka ( Sverige )
* Hyrorna är alldeles för höga. Stackar pensionärer här i landet och ensamstående mammor... med lite inkomst och massor med utgifter.
* Skatten kommer inte att sänkas som om det var snack om i början ( med den nya regeringen )och hur kompenseras detta? 

Hur nöjd är du med dagens samhälle?

Natti natt.

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Jag har slutat titta på det där.. så äckligt så man kan spy.. en sak är bra med Rent Hus.. alla bra tips för rengöring, men det där skriv min moster upp..
jag tror det är en massa fejk med det där programmet.. allt för att "underhålla". Jag läste någonstans att lägenhetsinnehavaren inte skulle städa på två veckor innan och ställa upp så mycket som möjligt innan TV-temet kom..
Elsa vilar sig nu efter trogen tjänst i många år:-)
Tjing

2008-04-17 @ 00:31:19
URL: http://caffepaus.blogg.se
Postat av: Angel

jag tittar på rent hus och det är verkligen vidrigt. fattar inte
hur folk kan bo så..:(
Ja du dagens samhälle är inte bra jag
tycker att det borde satsas
mer på pyskvården tex..I dag får
dom medecin och sedan så går dom ut i samhället och begår brott :/nej politikerna ska satsa mer på psykvården tycker ja . ja det
med
hyror kan jag hålla med dig om.det är tufft i dag... man ska vara så
perfekt och kunna
jobba och vara produktiv klara av allting..

2008-04-17 @ 12:32:46
Postat av: Inger Maryissa

Jag har sett det programmet ett par gånger, och blivit chockad över hur det såg ut, och även över att de vill visa sina hem i TV.
Jag har också tänkt att kanske det är lite TV-show bakom det.
Kram

2008-04-17 @ 13:45:38
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0