Ta bort understrykningar

PhotobucketDet var ett tag sedan jag skrev om ämnet bloggtips. Innan när jag hade
 " Carolangel" bloggen så skrev jag mer blogghjälp. Det  händer att folk frågar mig om lösenordet till Carolangel bloggen för att just läsa om min blogghjälp.

Nu tänkte jag i alla fall kopiera mina tidigare bloggtips från Carolangel till den  här bloggen.

Det här inlägget handlar i alla fall om hur du kan ta bort understrykningar i vänstermarginalen. En del mallar som t ex " Fashion mallen" har dessa understrykningar i vänstermarginalen.

Har du mallen" Fashion" så går du till den här delen av koden:

Klicka på design/ redigera kodmallar.

För att ta bort dem så går du till:

.nav a { color: #000000; }

.nav a:hover { color: #ED6EA3; }

/** Post's body text **/

I stället skriver du då...

.nav a {text-decoration:none; color: #000000; }
.nav a:hover { text-decoration:none; color: #ED6EA3; }

Nu har du trollat bort understrykningar i vänstermarginalen!!!





Kommentarer
Postat av: Sofie

Nu när du är igång med lite blogghjälp igen så kan man väl passa på o ställa en fråga.. Hur gör man för att få "regnande" bilder i bloggen.. Så som dina hjärtan, som kommer uppifrån och rör sig neråt?? Himla fint!

2008-03-04 @ 22:10:29
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Jätte-gulligt av dig att åter ha bloggtips i din blogg.
För mig alla tips betyder mycket, eftersom jag aldrig förut hållit på med Html.
Stor Kram

2008-03-05 @ 13:48:56
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Bim H-D

Hm, kommenterade ju i översta inlägget om tävlingen att NU kunde jag läsa bloggen - inte bara bilder... Strax efteråt var det likadant - bara bilder och rubriker... anländer in på sidan hemifrån - dvs helt annan dator... bara bilder och rubriker - ingen text... vad ÄR detta, hm... vill ju läsa vad du skriver, snyft... :(
Må så gott... värmländskan Bim - är det webläsare som konstrar... men, kunde ju läsa innan, hm... konstigt...

2008-03-05 @ 19:58:53
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0