Sminktips= vinster

image54

Nu har du chansen och vinna lite Oriflame produkter.

Förra gången var det många som ville vinna och nu tänkte jag vara mer generös med priserna. Du har chansen och vinna 3 priser. Du bestämmer själv om du deltar i nr1 tävlingen, nr 2 , nr 3 eller om du vill vinna ALLA PRISER.


NR1: Big Powder Brush.  (Puderborsten med puderpärlor är ett måste för min del varje morgon)

NR 2: Läppstift " Vivid Lippsick". ( Det är svårt och beskriva färgen, men rosa/ silverfärg kan man säga att det är.)

NR 3: En härlig mascara som heter " 500% Volume Mascara", ej vattenfast, svart färg.

Tävlingsregler: Ge mig ett bra sminktips.
Skriv nedan att du deltar i tävlingen och vilket pris du vill vinna.  Glömt inte och skriva din e-post adress

Bästa sminktipset vinner!

TÄVLINGEN AVSLUTAS om 1 vecka. kl 20.10


Kommentarer
Postat av: Rödebäckaren

Då jag inte har sminkat mig tidigare och inte vart insatt i det kan jag inte komma med något bra sminktips, synd då jag gärna hade vunnit nåt av dina vinster så jag kan börja sminka mig.. =)

2008-03-04 @ 20:14:03
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Sara

Jag vill tipsa om Loreal Paris Architects mascara, världens bästa och jag vill vinna puderborsten :)Nr.1

2008-03-04 @ 21:03:16
URL: http://hallonochjordgubbar.blogg.se
Postat av: Linda

Bästa sminktipset jag har är att böja upp sina fransar, det gör ett mycket piggare resultat, man får genast mycket finare ögon. Detta är en sk jag aldrig skulle kunna vara utan:)

2008-03-04 @ 21:09:30
URL: http://tavlingstips.blogg.se
Postat av: Camilliondollar Baby

Är gärna med i alla tävlingar!

Mitt bästa sminktips är; Istället för eyeliner/kajal, använd ögonskugga! Man tar en snedskuren borste och applicerar ögonskuggan runt ögat. Blir en mjukare kant och man har fler färger att välja mellan.

2008-03-04 @ 21:48:30
URL: http://BlogglosaCamilla.Blogg.se
Postat av: Angel

är med i alla tävlingar..
mitt bästa
sminktips är
masterpiece max mascara från max factor som är kanonbra. vit kajal som gör ögonen större och så lite läppglans.

2008-03-04 @ 22:53:10
URL: http://www.gullegumman.blogg.se
Postat av: Bim H-D

Oj, nu har jag uppdaterat din blogg ett ANTAL gånger, och det blir INTE mer än bilder i den - ingen text på annat håll än i rubriken... vad ÄR detta...
Må så gott... värmländskan Bim, som nog får återkomma verkar det som... ... ...

2008-03-04 @ 23:29:18
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Sandra H

Du vill väl inte ha torra läppar under läppstiftet?
Det bästa rådet jag kan ge dig är att "peela" läpparna! Det bästa är att använda tandborste, men tryck inte hårt! Lätt ska det vara. :)

Sedan skulle jag också ge dig ett till råd; jag säger bara brun mascara. Till vardags räcker det med brun mascara :)

Jag skulle gärna vilja vinna puderborsten och mascaran. :)

2008-03-05 @ 00:00:56
Postat av: Bim H-D

*ler*
NU, kan jag tom läsa texten och inte bara se bilderna i bloggen ;)
Bästa sminktipset? Helt klart något helt annat!
Helt enkelt att komma ihåg att ta BORT allt smink på kvällen INNAN man går och stryper kudden. Och sedan då också köra med rengöring, ansiktsvatten och smörja in ansiktet med en nattkräm! Allt för att kunna vara förberedd för nästa dag... Gäller ALLA, unga som lite äldre... Räddar hyn inför framtiden, liksom ;)
Må så gott... värmländskan Bim, som behöver både mascara - mina har tatt slut ;) och ny sk puderborste!!! ;)

2008-03-05 @ 08:36:48
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Helen

Tackar för att du gillar min nya sida :) Fick ändra eftersom vissa bloggare inte såg sidan som den skulle vara. Men jag är faktist mer nöjd med denna. Fint du har oxå :)
Klart jag vill tävla, jag är gärna med i alla tre, men annars är nog puderborsten min favorit.
Jag använder gärna ögonskugga i flera olika nyanser, Lóreals Color Appeal Trio Pro i brunt är en av mina favoriter, böj ögonfransarna o en brun
eller brunsvart mascara eftersom jag är 40+ o det inte ser lika hårt ut. Mitt absout bästa läppstiftstips är Dior Addict Ultra shine (nr 780)Ett supermjukt o skönt läppstift.
Kram

2008-03-05 @ 15:51:05
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: elli

jag vill delta i tävling om puderborsten och mascaran. mitt bästa sminktips är: jag själv tycker det är ganska svårt att veta vart man ska applicera rougen. om man då ler lite grann träder kinderna fram och det är lättare att se vart man ska applicera :D

2008-03-05 @ 20:41:15
Postat av: Linda

Skrev mitt sminktips här tidigare och jag vill antingen vinna nummer 1 eller 3:) har länkat;)

2008-03-05 @ 21:29:52
URL: http://tavlingstips.blogg.se
Postat av: Danii

Ett tips som jag har, handlar egentligen inte om smink, utan mer om hår.
För att få mer volym i håret - våffla i hårbottnen!Funkar alltid! :)

Jag tävlar helst om allt! :P

Kram, Danii

2008-03-05 @ 22:01:11
Postat av: Jenny

Ha puder på läpparna innan du målar på läppglans, så håller det längre :)

2008-03-05 @ 22:26:56
URL: http://zipzo.blogg.se
Postat av: Saga

Vill du få förstärka din ögonfärg ska du använda dig av kontraster. Alltså, dina ögon blir inte blåare bara för att du har blåa ögonskugga. Ögat har tre grundfärger blått, gult och rött.


* Blåa nyanser förstärkas av aprikos, terrakotta och bruna färger och det är för att gult och rött är kontrastfärgen till blå. Så allt inom gula och röda färger framhäver blåa ögon jättesnyggt!

* Medan bruna ögon förstärks av blått, violett och rosa. Alltså en blandning av alla grundfärger, men det kan vara lika snyggt med en ljusare färg.

* Gröna ögon är en blandning av grundfärgerna blått och gult, alltså passar rött bäst till ett par gröna ögon.

* För att framhäva den gula färgen i dina ögon använder du lila och turkosfärger eftersom att kontrastfärgerna är rött och blått.

* Ett annat knep är att kolla efter fläckarna som inte går i samma färgton som din iris. Dessa färgtoner använder du även till ögonskugga. Då får ditt öga mer djup.

Men det är svårt att säga att just en speciell färg framhäver en färg. Det är mycket annat som spelar en stor roll i valet av en viss framhävande färg, tex hudton, hårfärg. Dessutom, bara för att en färg passar till ens ögonfärg ska man inte hålla sig till den. Man ska pröva sig fram och pröva en massa olika färger, varför skulle det annars finna ett så stort utbud?

Jag tävlar gärna om allt smink :)

2008-03-05 @ 22:59:07
URL: http://sagapaga.blogg.se
Postat av: Sandra H

Saga, du vet väl att man inte får kopiera rätt av någon annans text? ;)

2008-03-06 @ 00:17:49
Postat av: leopardia

mitt bästa sminktips, oj, att spara en gammal mascaraborste från favoritmascaran och tvätta den noga, koka till och med, för att sedan kunna använda den och torrborsta fransarna. separera dem helt enkelt med den efter att man haft på mascaran. istället för att köpa en fransborste, så får man en man vet fungerar.
sen kan man även lägga ett lätt lager puder på fransarna och ha på mer mascara för att få dem fylligare.
rengöring är väl annars det största a och o-et när det gäller smink.
att rensa ur gammalt smink för det lever massa äckliga kvalster däri, eftersom de lever på hudavlagringar.
och ja, jag tävlar gärna om alla 3.

ha det gott! :)

2008-03-06 @ 00:19:17
URL: http://leopardia.webblogg.se/
Postat av: Julia

Mitt bästa sminktips är absolut les is more! Fondation,puder,rosa rouge, Mascara, ljus ögonskugga och transparat lipgloss! Funkar till fest och till vardags! Kram

2008-03-06 @ 15:56:35
URL: http://Carlgren.blogg.se
Postat av: ida

självklart vill man vinna alla, men det kanske e lite krävande så jag väljer puderborsten.

Mitt bästa sminktips är att sätta lite persikofärgad higlighter precis längst ut under ögonbrynet. Det lyfter upp ögonbrynen och ger en en fin effekt!

2008-03-06 @ 19:30:02
URL: http://levandeljus.blogg.se
Postat av: Josefine

Jag vill helst vinna alla priserna, såklart :)

Mitt bästa sminktips är att framhäva det man har, man ska inte gömma sig under sminket utan det ska förstärka dragen man har. Och sen även vara utan smink i några dagar då och då för att huden får andas och blir mycket mycket finare! :)

2008-03-06 @ 21:01:27
URL: http://jlundqvist.blogg.se
Postat av: Maria

Jag skulle gärna ta emot allt, men allra mest sugen är jag på läppstiftet :)

Ett av mina bästa sminktips: när man applicerar rouge eller puderprodukter överlag ska man slå borstskaftet mot handen ett par gånger, så det överflödiga ramlar av. På så vis överdoserar man inte lika lätt och resultatet blir naturligare och finare. :)

2008-03-06 @ 22:40:11
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Annelie

En del tips är ju redan sagda. Men jag vill gärna vara med och tävla om, ja egentligen både mascaran och borsten.
För att få en mörkare färg på fransarna. Måla två gånger, men vänta i mellan.

Det går lika bra att använda sitt läppstift både som det och som rouge. För att få en helhet, eller vad jag ska säga.

Använder du läppkonturpenna, dra den nedre kanten helt ut medan den övre kan kortas...om du ser ut att ha en sur min.
För att få läppstiiftet mer hållbart, kan du dessutom pudra lätt och måla över en gång till...
kyssäkta ;-)

Har du lite dubbelhaka..
dra med rougeborsten under hakan, så förminskar du den.

Jag skulle kunna skriva en hel del till, men detta får räcka

Kram och ha det!

2008-03-07 @ 10:33:00
URL: http://rospinglan.blogg.se/
Postat av: Sofie Andersson

Jag brukar ha en väldigt ljus ögonskugga på ögonlocket som gör att jag ser piggare ut. Sen en mörkare vid vecket och ljusare nästan uppe vid ögonbrynet.. då lyfts ögonbrynet upp lite och det ser piggare ut.. sen har jag en genomskinlig mascara till ögonbrynen. Skitbra om de är lite bångstyriga. Då hålls de på plats vill jag lova.
Själv har jag korta ögonfransar och kämpar att hitta en bra mascara. ännu är det ingen direkt favvo som dykt upp. Men böjda fransar långa är vackert och ger ett grannt intryck. Kämpa med de är ju ett trix. själklart hoppas man på alla tre men de är lite girigt så då hoppas jag helst på nummer 3.

2008-03-07 @ 10:52:20
URL: http://tavlingsdax.blogg.se/
Postat av: Ammie

Mitt bästa sminktips nu när det fortfarande är vinter är att använda lite rouge på kinderna. Jag orkar inte "helsminka" mig varje dag men med lite mascara på fransarna och rouge på kinderna så känner jag mig pigg och fräsch. Man ser ju inte så likblek ut som jag iaf lätt gör vintertid.

2008-03-07 @ 12:03:08
URL: http://ammie.tjejsajten.se
Postat av: Ammie

oj glömde, jag vill vinna NR 3 - mascaran :)

2008-03-07 @ 12:04:00
URL: http://ammie.tjejsajten.se
Postat av: Fanny

jag vill vinna borsten :)
mitt tips är att använda en ögonskugga som kajal. det ger en mjukare look än kajal men men markerar ändå ögonen+ att man kan använda sig av massa olika färger. vill man ha en lite skarpare linje så blöter man penseln innan man tar skuggan annars använder man det bara som en vanlig ögonskugga. resultatet blir bäst om man har en smal hård borste.
ha det bra :)

2008-03-07 @ 14:25:54
URL: http://fannymalmborg.blogg.se
Postat av: sofia

Wella har en hår lera, som är grym att fixa sina ögonbryn med, spec om man har helt vilda som jag har =) håller såå mycket bättre än dom som man egentligen ska ha, samt myycket drygare.

Jag skulle vilja vinna puderborsten =)

2008-03-07 @ 15:17:40
Postat av: Fia

Kan man vara med om alla priserna?

Jag sminkar mig inte så ofta (mest för att jag inte har så mkt smink) men Böj fransarna uppåt så ser du piggare ut. Ta Ögonskugga i samma färg fast i 2 Olika nyanser. ta den mörkaste närmast Fransarna och den ljusare uppåt!

2008-03-07 @ 16:41:50
Postat av: Teresa

Pris 1.

Mina bästa sminktips:
1. När man böjer ögonfransarna; böj de flera korta gånger istället för en/två lång. Det håller bättre

2. När man tar concealer under ögonen, titta uppåt, det spänner huden, och det blir en jämn och fin yta.

3. Om man vill att de övre ögonfransarna ska bli längre så ska man skippa att sätta någon mascara på de undre. Det gör att konkurrensen från de undre försvinner, och de övre ser längre ut.

2008-03-07 @ 18:16:26
URL: http://fajv.blogg.se
Postat av: Az

NR 3 skulle jag vilja ha (maskaran).

Det bästa sminktipset jag skulle kunna ge är väl att inte sminka dig för mkt. Det ska vara lite och bra upplagt. Rouge nästan under kindbenet så att det framhävder det. Antingen starkt på ögonen eller på läpparna.. Aldrig både och för då blir det för mycket. Concealer under ögonen, även fast man inte har svarta ringar. Täckkräm för att täcka eventuella finnar eller "gropar" i ansiktet och sen fondation som är i samma färg eller liite brunare än din hudfärg. Mascaran ska ge volym och inte kladda. Om en mascara kladdar ska den till soporma. Ögonskuggan ska helst bara vara på ögonlocket och inte under ögonbrynet. starkast ska ögonskuggan vara exakt ovanför fransarna. Du tar alltid på dig mascaran Efter att du har lagt på ögonskuggan.
Så, det var mina tips ;)

2008-03-07 @ 19:13:00
URL: http://azzle.blogg.se
Postat av: Marielle

mitt bästa smink tips är att framhäva globlinjerna när man använder ögonskugga, det ger ett bättre helhetsintryck. (det ska vara en mörkare nyans) efter att man med borsten som man kan vinna applicerar ett ljust lager över hela ögonlocket ända upp till ögonbrynen som gör att man ser piggare ut, det upphäver dina ögon och gör så att du ser mycket fräschare ut. vem vill inte det liksom? =)

och

2008-03-07 @ 22:19:35
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: Marielle

(råkare klicka på skicka) :D

och till läpparna för att få en finare touch så ska man varje kväll "skrapa" på läpparna fast inte för hårt, det gör att läppstiftet ser mycket snyggare ut och håller bättre. så det var mina tips, observera att dom passade till alla vinsterna :p

2008-03-07 @ 22:21:08
URL: http://mariellem.blogg.se
Postat av: Elena

Mitt bästa tips är att alltid vara noga med att tvätta bort sminket när du ska sova. Det kvittar hur trött du är! Annars så får du blemor och kan tappa ögonfransarna. Se nså ska man skippa allt smink ibland och låta huden vila.

Istället för att bara låta oanvändna ögonskuggor
ligga och skräpa kan man krossa dem blanda ihop med en annan färg. Gult och Blått, blir grönt osv. På så sätt så kan man få en ny ögonskugga utan att köpa en ny.

2008-03-08 @ 09:37:56
URL: http://goldenstone.blogg.se
Postat av: Peggy

Mitt sminktips är väl att sminka sig som man själv vill. Alla passar i olika saker.

Jag kan verkligen inte bestämma mig vad jag ska vinna. Allt var så bra att ha, så..
Du får välja ifall jag vinner! ;)

2008-03-09 @ 15:22:28
URL: http://peggypeggy.blogg.se
Postat av: maria

använd inte för mycket smink det är aldrig snygg ^^

glad om jag vinner något ^^

2008-03-10 @ 19:26:11
Postat av: Sandra

En bra ansiktsrengöringsserie (rengöring, ansiktsvatten och fuktkräm) är nog det bästa jag kan komma på. Tycker att det är mycket bättre att satsa på en fin hy, eftersom att det då är mycket lättare att sminka sig jämnt och fint. :)
Om jag vinner så vill jag helst ha mascaran, men puderborsten går också bra.

2008-03-10 @ 19:35:53
URL: http://teachersdaughter.blogg.se
Postat av: josse.

jag vill tävla i NR 3 om mascaran. Min mascara börjar ta slut.
Mitt sminktips är att använda Lóreal paris foundation true match. den har jag använt länge och den täcker över perfekt .
Använd bara inte för mycket det blir kladdigt bara.

hoppas jag vinner en ny mascara nu :)

2008-03-11 @ 10:43:48
URL: http://josefinceverin.blogg.se
Postat av: Erika

puderborsten med puderpärlor!
Ett tips till alla som böjer ögonfransarna. om man vill att dom ska hålla längre kan man böja längst in först, sedan i mitten och sist längst ut.
Dom viker sig inte lika lätt då !
:D

2008-03-11 @ 16:13:39
URL: http://Sequitur.blogg.se
Postat av: bella

Jag är med på alla :P kan ju hålla tummarna för att jag kanske vinnet något här med:P hehe
Men mitt tips är att inte använda puder direkt på huden utan att ha foundation innan. ATt bara använda puder torkar ut huden :)

( jag som trodde det var bra att skippa foundation, men jag fick lära mig det på sminkochmanikyr kurs )

2008-03-11 @ 19:19:05
URL: http://beelaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0