Mitt liv i korthet~Utmaning


Jag har blivit utmanad av  RÖDEBÄCK och givetvis så antar jag utmaningen.

För 5 år sedan. Flyttade till den här lägenheten som vi har idag. Jag bodde då ensam och kort därefter så flyttade sambon in. Det tog tid och inreda lägenheten då jag  hade bott i en 1:a innan.

För 10 år sedan kom jag tillbaka till Sverige. Vi flyttade till Brasilien hela familjen. Efter ett år orkade jag inte med livet i Brasilien. Jätte trevlig stad och fint hus....men arbetslivet i Rio är inte kul för att inte snacka om fattigdomen, brottsligheten mm. Kände mig instängd i Brasilien, trots alla trevliga människor. Det fina vädret os v. Jag hade också lämnat min pojkvän/ nu min sambo och jag saknade honom en hel del.

1998 kom jag tillbaka till Sverige med en resväska. Ingen bostad, inget jobb. Bara en resväska med lite kläder. Tog alla möjliga ströjobb  och fick vikariera en  hel del på olika förskolor.

För 15 år sedan gick jag min förskollärarutbildning och jobbade som kock i en restaurang. Det var en intensiv period. Trodde inte jag skulle klara av utbildningen då jag jobbade som jag gjorde, men det var inga problem.

För 20 år sedan bodde vi ( familjen ) i Spanien och jag gick mestadels av grundskolan i Spanien och Kanada.

För 25 år sedan bodde vi i Kanada. Älskade och pyssla redan då.

För 30 år sedan, jobbade mina föräldrar i Sydamerika och jag föddes där. Min far är spanjor och min mor är tyska. Diktaturer fanns i många sydamerikanska länder och som liten blev man skrämd av ljud som bomber, skrikande människor och att se blodbad överallt.

JAG UTMANAR ALLA SOM VILL...dumt och tvinga någon att anta utmaningen.


Kommentarer
Postat av: Helena

Det måste vara roligt att fått chansen att bo på så många olika platser och sedan välja kalla sverige trots allt, det är bra betyg. Jag hade gärna bytt mot ett varmare klimat, men det är ju inte bara klimatet man byter till.
Att fixa naglarna i Thailand kostar 30 skr. för manikyr, 30 för pedikyr. Måla med motiv på kostar 40 skr. Jag måste säga att det håller jättebra, de är över en vecka sedan jag målade dem och det sitter stenhårt. Måste vara lacken de lägger överst som är särskilt slitstark.
Glad påskafton.

2008-03-22 @ 13:53:45
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: My

Spännande liv, att du bott i så många länder! Själv har jag alltid bott i samma stad, så trist är jag :)

2008-03-22 @ 14:11:41
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Rödebäckaren

Tackar för att du antog utmaningen.
Bara för att man blir utmanad måste man ju inte anta den :)

2008-03-22 @ 14:50:49
URL: http://www.rodeback.blogg.se
Postat av: Margaretha

Ett sånt omväxlande liv....Tack för att du delade med dig.
Kram
Margaretha

2008-03-22 @ 18:27:06
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Så intressant att få veta mera om sina bloggvänner.
Du har varit med om en hel del och även bott på olika platser.
Kan också tänka mig det var tufft att komma ensam tillbaka hit till Sverige med bara en resväska.
Vad skönt att saker och ting ordnade sig till slut.
Stor Kram

2008-03-22 @ 21:29:12
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0