Internetstrul och en arg kundservicemedarbetare

PhotobucketVaknade kl 7:00 idag. Trodde att jag skulle jobba. Så dum man kan vara. I alla fall sov jag många timmar i natt så nu är man utvilad.

På morgonen ville jag blogga lite, men då märkte jag att det strulade med min internetleverantör. Telefonen strulade också så det är mindre kul.

Då ringde jag till deras kundservice ( använde mobilen då ) och så är det en otrevlig kille som blir nästan sur på mig för att det har strulat till sig.

Ringer man till kundservice så förväntar man sig att kundservicemedarbetaren ska vara trevlig och inte vara så förbannad. Han började snacka om att mina kopplingar var fel. Jag har haft samma levarantör i 5 år och det har aldrig strulat med mina kopplingar. Nu fungerar det i alla fall, men det hade inte skadat om den här killen hade varit trevligare.

♥ Hur är det när du ringer till myndigheter, olika kundservice får du ett bra bemötande?

Kommentarer
Postat av: Matilda

Känner igen det där... Eftersom jag är rätt mesig när jag pratar i telefon så blir jag ofta rätt överkörd av personen i kundservice. Ofta ber jag pappa att ringa, haha, och han blir alltid superbra mottagen. Det är konstigt.

2008-03-01 @ 11:47:00
URL: http://quietland.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Ja, det är inte kul när nätet eller telefonen strular, och om man dessutom inte blir bra bemött hos kundservice.
För det mesta hittills har jag blivit bra bemött hos olika kundservice,
Men en gång när jag ringde om att jag hade ett problem med min dator, och fick lite komplicerade anvisningar om hur jag skulle göra.
Och fick även svaret att sådant här måste man lära sig själv.
Men inte är det lätt att lära sig allt om sin dator, såvida man inte är dataspecialist ;-)
Men detta var på sommaren, och kanske det var vikarier som jobbade där just då, för andra gånger har jag blivit bra bemött och fått bra hjälp där.
Kram

2008-03-01 @ 15:06:40
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0