BLOGGHJÄLP/ Bloggklockan...

Photobucket
Jag tänkte skriva lite kort om hur du klistrar in en klocka på din blogg. Du som kan behöver inte läsa det här inlägget. (Jag vill ändå ta upp det här,  då det var ingenting jag kunde när jag började blogga ).

Klicka på länken HÄR !!! Klicka på knappen " WiewHTML TAG ". Sedan väljer du klockan som du vill ha och så får du en kod som jag markerade med rosa färg som börjar ungefär :

<script src="http://www.clocklink.com/embed.js"></script><script type="text/javascript" language="JavaScript">obj=new Object;obj.clockfile="0008-red.swf";obj.TimeZone="GMT0200";obj.width=150;obj.height=150;obj.wmode="transparent";showClock(obj);</script>

Den koden ska du kopiera ( CTRL+ C ) och sedan går du vidare till DESIGN/

VÄLJ SEDAN KODMALLAR: ( testa dig fram om du vill ) för att klistra in koden ( CTRL+V )där jag har markerat med lite fetare stil.

Leta fram H4

</div>
<script src="http://www.clocklink.com/embed.js"></script><script type="text/javascript" language="JavaScript">obj=new Object;obj.clockfile="0008-white.swf";obj.TimeZone="GMT0200";obj.width=150;obj.height=150;obj.wmode="transparent";showClock(obj);</script>
<div class="navheader">Sök i bloggen</div>
<form action="${AppUrl}index.bd?fa=search.do" name="search" method="post">
<input type="hidden" name="bl_id" value="${BlogID}" />
<input type="text" name="criteria" value="" size="12" maxlength="64" />
<input type="submit" value="Sök" />
</form>
<div class="navheader">Senaste inläggen</div>

FÖRHANDSGRANSKA OCH KOLLA OM DU BLIR NÖJD MED KLOCKANS PLACERING.

LYCKA TILL!

Kommentarer
Postat av: My

Har en klocka, men har inte fått den i mitten :(
Hoppas allt är bra med dig, kram

2008-04-01 @ 11:11:03
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Angel

hejsan... kan du hjälpa mig att fixa så min klocka går rätt? kram

2008-04-01 @ 11:29:07
Postat av: Annelie

Har faktiskt inte kollat om min klocka går rätt, men det borde ske på automatik tycker jag.Tack för tipset ändå och ha en bra dag/kram

2008-04-01 @ 11:38:25
URL: http://rospinglan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0