Chefen ringer och kontrollerar...

PhotobucketJag försökte blogga igår och skriva kommentarer,men det var strul igen. Lite synd.

Jag har fått någon sorts maginfluensa och har ont i hela kroppen. Febern har lagt lite idag, men jag kan knappast äta något. Vatten och citron dricker jag just nu.

Min chef ringde mig igår och frågade hur jag mådde.Visst är det kul att dem bryr sig om personalen, men han såg väl hur illa jag mådde i tisdags när jag jobbade och fick gå hem någon timme tidigare..det är en annan sak om dem ringer efter några dagars sjukskrivning. Jag känner att cheferna kontrollerar dem anställda hela tiden.

♥ Hur hade du tolkat det om din chef hade ringt bara dagen efter och frågat hur du mådde?

Kommentarer
Postat av: Carina

- Oj, stackare som är sjuk! Hoppas du blir frisk snart! Har du inte fil/yoghurt/nyponsoppa som du kan få i dig? De är iaf lätt att dricka och ändå få i sig något än bara vatten. Det är ju bra att chefen ringer och undrar hur det är med en, men samtidigt skulle jag nog tolka det också att han vill kolla att du verkligen är hemma.
- Vi har på mitt jobb ett konstigt system och det är vi så fort vi blir sjuka ringa till en hälsocoach på företagshälsovården, som i sin tur ringer till våran närmsta chef, sen ringer hälsocoachen tillbaka till oss anställde ungefär 2-3 timmar efter det att vi ringde in första gången. Visst låter det knäppt?

2008-01-31 @ 11:54:23
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: My

Att han ville kolla mig!
Hoppas du piggnar till snart, kram

2008-01-31 @ 13:43:53
URL: http://myilivet.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Jo, jag skulle nog också tycka att det var jobbigt om chefen ringde samma dag eller dagen efter jag blivit sjuk.
Känns ju inte kul att bli kontrollerad eller ifrågasatt, när man inte mår bra, speciellt som de såg hur illa du mådde när du gick hem från jobbet.
Stor Kram

2008-01-31 @ 14:23:24
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Helen

Precis som du, att de vill kolla en o det är helt fel.
Fint du fixat till det här inne :)

2008-01-31 @ 15:10:35
URL: http://qristall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0