Bloggtips: vänster eller höger spalt?

image14
BILDEN OVAN VISAR HUR RESULTATET BLEV MED MALLEN FASHION.


Tänkte bjuda på lite bloggtips: Igår kväll satt jag och lekte med koder och olika mallar så kom jag på hur man flyttar på den spalten åt vänster eller höger. Om du t ex går in kollar på och Fashion mallen, så finns spalten på den vänstra sida.  Om du vill ändra till höger och använder dig av t ex Fashion mallen:

DÅ GÖR DU FÖLJANDE:

#content {
overflow: hidden;
width: 538px;
position:relative;
left:0px;
padding: 20px 0px;
voice-family:"\"}\"";
voice-family:inherit;
width:538px;
float: right; HÄR SKRIVER DU LEFT ISTÄLLET
margin: 0px 10px 0px 0px;
}html>body #content { width: 538px }
#header a {
color: #000;

FÖR ATT LINJEN SKA LÄGGA SIG RÄTT SÅ BÖR DU ÄVEN ÄNDRA HÄR:
#side {
float: left;
width: 180px;
margin: 0px;
padding: 24px 18px 0px 12px;
left:-30px;
border-right-width: 3px;
border-right-style: solid; (SKRIV LEFT HÄR )
border-right-color: #000000; ( SKRIV LEFT HÄR) Här bestämmer du färgen på din linje genom att välja en färgkod.
text-decoration: none;
font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 24px;
font-weight: normal;
}

JAG HAR INGEN MÖJLIGHET OCH SVARA PÅ MAIL OM HJÄLP OSV: ANVÄNDER DU MIN HJÄLP FÅR DU GÄRNA LÄNKA: OCH HOPPAS ATT DU LÅTER BLI OCH KOPIERA MINA INLÄGG OM BLOGGTIPS.

Kommentarer
Postat av: Carina

svarar HAPPY FLOWER:
vad trevligt att fira jul tillsammans med andra! Jag tycker är jätte kul att vara många som tillsammans - både när o kära o dels oxå nära vänner. Kalkon - vad gott! Hos oss är julskinkan ett måste på julbordet, sen har vi ju allt det andra också. Ja jag gillar sill, mest inlagd sill, men har smått bearbetat mig in i vitlökssill och senapssill. Gillar du sill?

2007-12-21 @ 20:31:20
URL: http://inha.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Så snäll du är som börjar med bloggtips igen, och får hoppas att du får ha dem ifred och ingen kopierar dem igen.
Kram

2007-12-21 @ 21:53:03
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0